maj
Frukostseminarium: Nya butiksformat kräver nya kriterier
Handelsrådets frukostseminarium där professor Ulf Johansson presenterar sin senaste forskning kring utvärdering av nya butiksformat. Med som gäst är Mats Bollvik, Market Development Leader, IKEA.
Ulf Johansson aktuell hos Handelsrådet med sitt pågående forskningsprojekt "Framtidssäkra den fysiska butiken genom nya butiksformat – hur utvärdera nya butiksformat?”. Projektet syftar till att hitta de nya KPI:erna som är mer relevanta för de nya butiksformaten.
Med ett ökat fokus på konsumentens färd mellan olika kontaktpunkter på sina kundresor har traditionella metoder för att mäta framgång, som försäljning per kvadratmeter och försäljning per anställd, förlorat sin relevans.
De nya, mindre butikerna kan ha sälj som en del av sin uppgift men har också andra roller att fylla – de fungerar mer som showrooms som främjar varumärket, erbjuder upplevelser och driver försäljning i företagets andra kanaler och är en del av det som kallas omnikanal.
Seminariet genomförs i Svensk Handels lokaler på Regeringsgatan 60 i Stockholm, där det bjuds på frukost. För deltagare som inte har möjlighet att närvara fysiskt kommer eventet att spelas in och finnas tillgängligt i efterhand på Handelsrådets Youtubekanal.
Om evenemanget
Plats:
Regeringsgatan 60, 111 56 Stockholm
Kontakt:
info [at] handelsradet [dot] se